Branding pentru blog

Brandingul este o strategie de marketing în care o companie își creează un nume, un simbol sau o suită de elemente vizuale care devin ușor de asociat cu compania respectivă. Dar cum facem branding pentru blog și mai cu seamă, un branding adecvat blogului nostru?

Înainte de toate, trebuie să știm că brandingul este important deoarece are capacitatea de a ne transforma fanii în potențiali clienți. Kevin Kelly susține că pentru a avea succes, nu este nevoie să ai milioane de followeri (deși cu siguranță ajută). E suficient să ai 1000 de fani adevărați. Cu o asemenea putere de conversie, nu e de mirare că brandingul devine un element central al identității noastre online.

O strategie de branding bună are ca avantaje faptul că te poate ajuta să te remarci în raport cu competiția. Indiferent de nișa în care activezi, în era internetului competiția este foarte mare. Un branding corect arată că ești organizat și unic, iar acest lucru îți poate oferi un avantaj major în fața competitorilor. În plus, te poate ajuta să construiești o recunoaștere foarte mare a brandului tău.
Un branding eficient contribuie la construirea unei legături puternice cu publicul căruia te adresezi, ajutându-te astfel să faci conversia lor în fani mult mai ușor. Toate aceste lucruri se traduc prin faptul că un brand mai bun inseamna marketing mai bun, deci mai mulți fani și potențiali clienți.

Elementele definitorii ale unui brand

branding-pentru-blog

Pentru a avea succes online este necesar să ai o strategie de branding bine pusă la punct. Așa cum am menționat și cu alte ocazii, o strategie bună este unul dintre elementele care contribuie la succesul blogului tău. La baza unei strategii de branding pentru blog trebuie să stea elementele definitorii ale unui brand, adică:

  1. Misiune și valori
    Misiunea și valorile reprezintă temelia pe care îți construiești brandul. Misiunea reprezintă ce anume vrei să obții prin brandul tău, în timp ce viziunea reprezintă modul în care vei obține acest lucru. Dacă îți setezi de la început misiunea și valorile, îți va fi mai ușor să îți setezi și tonul brandului, dar și să îți construiești o personalitate puternică online. Acordă-ți timp și gândește-te care este motivația ta pentru ceea ce faci.
  2. Identitate vizuală
    Identitatea vizuală reprezintă toate elementele brandului tău care ajută un (potențial) client să te recunoască. Nu reprezintă doar logo-ul, ci și culorile pe care le alegi sau font-urile folosite. Gândește-te la un brand cunoscut pe care îl îndrăgești și urmărește cu atenție ce culori și ce fonturi folosește atunci când comunică cu audiența sa. Elementele de identitate vizuală reprezintă un aspect foarte important al unei strategii de branding corecte. Pentru a-ți selecta o paletă de culori care să te reprezinte poți folosi instrumene gratuite disponibile online, precum cel de la Coolors care oferă posibilitatea asocierii a până la 5 culori.
  3. Logo
    Atunci când începi o strategie de branding pentru blog este important să alegi un logo care să fie în acord cu identitatea ta vizuală. Spre exemplu, dacă identitatea ta vizuală are la baza culoarea verde si negru, ar fi indicat ca logo-ul tău să aiba prezente aceste culori. Logo-ul poate fi creat de un specialist, sau îl poți crea chiar tu folosind instrumente disponibile online. Un astfel de instrument este Canva, care folosește un format de tip ”drag and drop” și permite accesul la fotografii, imagini vectoriale, imagini grafice sau fonturi.
  4. Tonul brandului
    Tonul brandului este felul în care te exprimi și alegi să îți comunici mesajele. Brandul tău poate avea un ton jucăuș, prietenesc, sau dacă este pentru o companie mai mare, poate avea un ton serios. Definirea tonului este foarte importantă deoarece acesta va fi modul de exprimare în comunicarea cu fanii brandului tău. El trebuie să fie adaptat audienței tale. Dacă fanii brandului tău se așteaptă la un ton prietenes, în timp ce tu comunici pe un ton profesional și rigid, vei rata oportunitatea de a-i transforma în fani loiali.

Definirea strategiei de branding pentru blog

branding-pentru-bog

O strategie corectă de branding pentru blog trebuie definită în acord cu ceea ce reprezinți și cui te adresezi. Spre exemplu, dacă ai un blog personal de fotografie de nuntă iar publicul tău țintă este preponderent feminin, brandul tău trebuie să reprezinte toate aceste lucruri. În acest fel, comunicarea cu fanii tăi se va face mult mai ușor, dar și încrederea acestora în ce reprezintă brandul tău va spori.
În cazul unui blog personal, brandul trebuie să te reprezinte. Dacă firea ta este una deschisă și prietenoasă, adoptarea unui brand rigid și a unui ton sofisticat va fi în detrimentul tău. Fanii brandului tău trebuie să te perceapă ca pe o voce autentică pentru a putea stabili un raport de încredere cu tine. Dacă tu te prezinți într-un fel în care nu ești, este posibil ca acest lucru să afecteze negativ părerea audienței tale.

În calitate de brand este foarte important să definești ce anume vrei să transmiți. Siguranță? Încredere? Competență? În funcție de ce alegi să transmiți și cum vrei să te prezinți, poți alege și tonul și culorile prin care să îți consolidezi strategia de branding. Spre exemplu, dacă vrei să adopți un ton serios, poți alege albastru și poți adopța un ton profesional, față de culoarea verde care simbolizează voioșie. De aceea, este foarte important ca înainte de a-ți alege elementele identității vizuale, să te gândești la:

  • Ce vrei să transmiți ca brand
  • Cui te adresezi
  • Cum vrei să fii perceput
  • Ce fel de probleme rezolvi

Odată ce clarifici aceste aspecte, construirea unei identități pentru brandul tău devine mult mai ușoară.

Cum mă prezint ca brand?

În momentul în care ai stabilit elementele de branding pentru blog-ul tău, este timpul să arăți lumii noua ta imagine. Acesta este momentul în care ai un ton foarte bine definit pe canalele de social media, sau pe blogul tău, dar și o identitate vizuală concretă. Astfel, vei reuși să atragi fani și să obișnuiești audiența ta cu un stil constant cu care te vor asocia cu ușurință. În acest fel, comunicarea către publicul țintă devine mai ușoară și eficientă.

Brandingul este un subiect complex care îmbină multe elemente. Pentru a avea succes este important să ai o strategie de branding clară și să te adaptezi publicului țintă. Dacă este efectuat corect, brandingul este unul dintre cele mai puternice elemente de marketing care te poate propulsa înainte.

Tu ce strategie de branding ai? Lasa-ne un comment mai jos si spune-ne care sunt elementele definitorii ale brandului tau.

Leave a Reply

Your email address will not be published.